lunes, 16 de marzo de 2020

7TH CAROLINA: MOVERS






APRECIADOS ESTUDIANTES Y PADRES DE FAMILIA:
BIENVENIDOS A LA ESTRATEGIA PEDAGÓGICA 
"COLEGIO EN CASA"

LEAN CON CUIDADO LAS INDICACIONES:
1. SE ENVIA 1 SOLO TALLER POR SEMANA. 
2. SE RESUELVE EN EL BLOG O EN EL CUADERNO.
3. TOMAN LAS FOTOGRAFIAS LEGIBLES Y LAS ENVÍAN A MI 
CORREO ELECTRONICO: tata.velez@gmail.com  
el correo debe decir: NOMBRE, GRADO Y GRUPO, TALLER
EJEMPLO: FELIPE GUZMAN- SEXTO 2- TALLER SEMANA 8


               SEMANA 9 
PARTE II del  Plan lector

         THE EMPEROR´S NEW CLOTHES


En la parte II del plan lector, formulas 20 preguntas variadas 
usando las formas estudiadas y los cuadros de gramática de ejemplo 
que estan publicados en este blog. 
Las preguntas son libres, usando todas las formas de pregunta.
 Se ENVÍA el  día 19 de Junio.









 SEMANA 8: PLAN LECTOR 


        THE EMPEROR´S NEW CLOTHES. 

Hans Christian Andersen 


Lee el texto con detenimiento.
1. identifica las formas was-were y algunos verbos REGULARES.
2. Resuelve el taller y la producción escrita, puede ser socializada 
Via Zoom o enviada al correo electronico.
















                        



SEMANAS 5 y 6


En  SEMANA 5, continuamos con DESCRIPCIONES de  
MOMENTOS, ANECDOTAS Y SENTIMIENTOS. 













                                  1. Estudia los VIDEOS, Y EL CUADRO de SIMPLE PAST. 
Sigue los ejemplos y  complementa  las actividades de cada
 pagina.

Usa la información de las semanas anteriores para dar consecuencia a
 tu escrito, practica leyendo en los talleres anteriores.

                                   https://www.youtube.com/watch?v=Zzy5Eu0Yo_0

                        https://www.youtube.com/watch?v=gShQj1-pG4U



2. Responde las páginas del WORKBOOK: WAY TO GO. en tu cuaderno
 para reforzar  los temas estudiados. cuaderno con toda la información del personaje
( Usando: WAS-WERE-DID-HAD-PREPARED-PLANNED-
STUDIED-WORKED- LIVED-LIKED-ENJOYED-REMEMBERED etc)








3. Vas a escoger una FOTOGRAFIA que te agrade para hacer un 
POSTER pequeño en un Octavo de cartulina y allí describes el momento y 
lo que sentías. Sigue el modelo del libro WAY TO GO. 


En la SEMANA 6 tendremos sesión por 

ZOOM para que socialices en 


"ORAL PRESENTATION" " MY ANECDOTE"


                   
SEMANAS 3 Y 4

          VIDEO PROJECT











Con base en los temas estudiados en los DOS TALLERES anteriores, procedemos a la realización del PROYECTO COMUNICATIVO: es un VIDEO CORTO ( 1 minuto)  que se realizare las siguientes 2 semanas:

SEMANA 3: SOLO Elaboras el GUIÓN, 
es decir, redactas todo lo que vas
 a decir  en el VIDEO. Siguiendo las indicaciones de SEMANA 3.

NO ENVÍAS  EL GUIÓN, vas a tener la SEMANA 3  para redactar, 
aprenderte el guión y preparar la grabación del video SOLAMENTE. 

SEMANA 4: Grabación y ENVÍO MAYO 15-16.
Graba con el celular, con 
VOLUMEN ALTO y Utiliza 
vestuario y escenografia con 
elementos caseros, de forma creativa. 



El guión debe tener:

1.                                                                             1.  Presentación personal
                                          2. Mis ACCIONES cotidianas.
                                          3. Presento una RECETA, datos,  ingredientes, preparación.

PUsa los siguiente ejemplos para las acciones cotidianas y ESCOGES una receta, 
diferente al ejemplo.



Hello, my name is Paul, I am 13 years old, I am a student.
This is a normal day of my life: 
I usually get up at 5:30 am, take a shower, use some soap, shampoo, 
 hand cream and hair conditioner. I get ready to study ONLINE, 
using Blogs,  or educational platforms. 

During COVID-19, we have to stay ay HOME, we usually read books, 
play video games, do homeworks online. 
In my house, we have a healhy diet, we like to cook. I will tell you one of my
 FAVORITE RECIPES.

My recipe is TUNA SANDWICH, The sandwich if originally from 
Great Britain, for this preparation you need:
1 can of tuna
2 slices of bread
2 slices of tomato
a piece of lettuce
some mustard and mayonaise.
cheese is optional.

To prepare my favorite sandwich, first, you mix the mustard 
and mayonnaise,  then you add the Tuna.
 Serve the bread on a plate, put the tomate 
and  lettuce with the tuna on top, Add some cheese if you prefer. You can 
serve it cold or hot, it is simple, easy and delicious.







SEMANA 2

Esta semana retomamos el Text Book y Work book para afianzar nuestra 

producción TEXTUAL. 

1. Lee el adjunto del TEXT BOOK: a TEACHER´S TYPICAL DAY,
 y resuelve las actividades. 
DESCRIBE UNA RUTINA CORTA sobre tu Profesor.
2. Profesiones: llena el crucigrama con las profesiones 
de acuerdo a su definición
3. Escribe en tu cuaderno las respuestas solicitadas 
en  cada ejercicio del Libro. 



___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2. Repasa las Profesiones y responde el crucigrama de acuerdo 
con cada descripción. 
Usa cada profesión en una frase, dando ejemplos.
Ejemplo: pilot, secretary, chef, banker, doctor, dentist....




3. Text book: escribe 7 frases sobre PEDRO, a case of stress
usando CAN  -  CAN´T.




_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________






semana 1


https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/simple_present_negation2.htm

Watch the video of the song: https://www.youtube.com/watch?v=1n9rsD5L5NU

Read the instructions carefully to complete the PRODUCTION PRACTICE. 

                                                         
My name is Ben and I come from Australia. I am 24 years old and I live in a small town near Sydney called Branton. I don't have a job now, but normally I clean shop windows. I live with my beautiful girlfriend, Maria, in a nice house. We don't have any children. My girlfriend is an actress. She acts in a small theatre in our town.  
On weekdays we prepare breakfast, do exercise and go to the supermarket. We eat healthy and take care of our body. We eat salads and drink a lot of water.  She goes to the theater at 8.00 am, I check my email and walk the dog.   On weekend, we like to go swimming in a big lake near our house. I normally get up at eight o'clock, but on Thursday I get up at six o'clock because that is the day when I go running in the park.

 Read the text and choose the best option.
  1. _______ they have a dog?
  1. Don´t              b. do                c. does                        d. did
  1. What does  Ben do in his computer?
  1. Walk the dog              b. do exercise             c. swim           d. check e-mails
  1. ________ Maria do exercise?  A. Do           b. does            c.did                d. don´t
  1. Where is Ben from?  a. England       b. Canada       c. USA                        d. Australia
  1. On _________ they prepare breakfast and do exercise.
  1. Weekend                    b. weekdays               c. vacations    d. holiday
  1. _______ Ben have a job?   a. Do                 b. did               c. does            d. don´t
  1. Where ________ Maria act? a. Did              b. does            c. do                d. don´t
  1. On ________ they go swim in the lake
  1. Holiday                       b. weekday     c. weekend                 d. vacations
      9. How old is Ben?       a. Nineteen         b. twenty-two  c. twenty-four                  d. twenty-six
      10. Where does Ben live?         a. Branton         b. Sydney       c. Canberra   
      11. Is Ben a professional?         a. No, he isn´t.              b. Yes, he is.
      12. Is Ben married?                     a. Yes he is.                b. No, he isn´t
13. . Ben doesn't ________ burgers                                     a. eat               b. cook
14. Ben's girlfriend _______ a lot of water    .                       a. drink            b. drinks
15. They eat lots of ________.                                  a. potatoes      b. vegetables
16. 19. Ben ________ up at seven o'clock usually.             a. gets             b. get
17 . Ben ______ to prepare salads.                                      a. like              b. likes
18. Ben has 3 ________ of vegetables per day                   a. snacks        b. portions
19. Maria´s occupation is:  a. nurse              b. actress        c. window cleaner
20. They keep healthy practicing _____.  a. video games   b. sports          c. shopping
21. Ben and Maria live in:  a. An apartment             b. a farm                     c. a house
22. Their favorite sport on weekend is______?  a. walking     b. swimming   c. jogging
23. Ben _________ have a job. a. is not       b. can not        c. does not      d. has not
24. What does his girlfriend do? She ______ an actress.
a. has              b. can              c. are                          d. is

25. Maria _______ to work at 8.00.   a. has             b. acts             c. goes
26.What is the nationality in Australia?  a. American    b. Argentinean       c. Australian
27. The capital city of Australia is:    a. Canberra                 b. Sydney                   c. Branton
28.The official language spoken in Australia is: a. French          b. English             c. German
29. Ben and Maria  have _______ habits.        a. unhealthy                        b. healthy
30. On Thursday Ben goes_______.   a. working           b. swimming        c. running

II.ROUTINES . Complete with the corresponding word.
31. I usually ___________ up at 6.00 a.m.                           a. go                b. get               c. work
32. . I _____lunch in the school restaurant at 1 p.m.            a. have           b. has  c. can
33. In my family we usually ______ dinner at about 6 p.m.   a. has             b. don´t         c. have
34. My school finishes at 3 p.m. and then I ________ home by bus.
a. eat                                      b. practice                  c. go
35. On the weekends, I _______ to bed later than on weekdays.
a. can                                     b. go                           c. live
36. On weekdays I ______ play soccer in the morning.  a. never              b. usually        c. rarely
37. I always ________my teeth before I go to bed.             a. brush           b. eat               c. watch
38. On weekdays, I _______ do the homework in the afternoon.
a. usually                                b. never                      c. doesn´t
39. Everyday I _______at Instituto Latinoamericano.          a. play             b. practice       c. study
40. I often play soccer or listen to music at school´s recess at:
a. 8:35                                    b. 9.30                        c. 10.00

2. ASK 10 QUESTIONS ABOUT THE TEXT USING: 

WHAT.... WHEN.... WHERE.... HOW OFTEN.... HOW MANY... HOW MUCH...

_____________________________________________________________________


3. COMPLETE THE CHART WITH THE RIGHT FORM.




1 comentario: